Tuesday, July 12, 2011

1st time naek bus .



hai sweety(s)

firstly , mau tanya dulu . "siapa nda pernah naik bus sini ?" honestly laa ? emoticon18 hee . mesti ada yang cakap "pernahh" but trust me ada juga yang parents diorang nda suruh anak dorang naik bus . pegang la cakap saya . tau kenapa ? dulu aku pun gitue juga . well , dorang cakap "safety first" ohjyeah ? maciam la bahaya sangat naik bus ni .

aku pun dulu . asal lambat bangun or van school rosak kaa . terus papa aku yang hantar p school . ndaa di suruh naek bus . kononnya . takut kalau aku melintas tambahan lagi kalau melintas tu dengan kawan school . selalunya main lintas jak . nda tengok kiri kanan . even aku form 5 pun kena cakap begitu pfft . bahaha . dan disebabkan itu laa aku ndada keberanian mau balik naik bus . tapi dalam hati " wahh bestnya naik bus . boleh pulang lambat . boleh lepak chill kejap di bandar" sure . semua budak school gitue .

tau kenapa parents kamu buat maciam tu ? diorang sayang sama kamu wahai anak . sukur la kamu . ada juga masa parents kamu urus kamu . bayangkanlah , kalau orang yang parents dia ndamau ambil tau pasal dia ? pity kan ? so . bersyukurlah dengan apa yang kamu ada hari ni .

now i'm 18 . percaya ka kalau saya cakap , 17 tahun baru saya berani naik bus sepenuhnya . haha . i mean ndada ragu lagi baa . ragu maciam 'takut gangguan bla...blaa...' well tu pun pasal aku kerja suda kann . balik malam . mau nda mau tepaksa juga naik bus walaupun tepaksa begayut dekat tiang tu berdiri . hahha , full kann . maciam sardin jak dalam bus tu berhimpit semua tapi sometime ada juga angel yang kasi kau tempat duduk well dia bediri kau pula di suru duduk "ohhhero" HAHA . kalau maciam tu trimas jak laa .kalau fullbalst dalam bus tuu maciam bau ada . astagfirullah . apa lagi kalau sound sistem diorang bikin tuli . huh , belum lagi kala ekzos yang bikin sakit telinga . perhhhh . tapi kadang kadang best jga .

then . start aku bejalan sendirian pegi kk . umur aku 18 . start eighteen . totally aku laa yang urus smua benda dengan sendirinya . well *berani la konon* wahahhaa . barusan kann ? kebaruan baa jalan sendiri pegi kk . di bus sorang , makan sorang , jalana sorang . maybe ada yang cakap "bored-nya tu" OHYEAHH ? aku rasa macam siok pula . aman . kau pegi window shpping sorang sorang jak . aman kepala kau . kalau ada kawan , sikit sikit " wehh , @#$%^&* !"
pfft. malas lah aku . kadang ada member bawa jalan . padahal dia mau date ngan balak dia . bhahaha . kita pula yang dijadikan obat nyamuk diorang.

so ? naik bus tidak lah ngeri mana pun . ok what ? tambang un rm1 je . except mini bus ada mahal sikit . tp berbaloi laa . sebab bus mini laju . kalau orang yang dudok dekat sebelah kamu tu macam macam kamu teriak jak . jan takut . dalam bus ada banyak orang ok ? chill jak . ok . buh-bye . thnks for reading

p/s : part second last maciam ndada kaitan kan ? luahan hati ka apa ?

No comments: